woningindubai.nl
Ga naar de inhoudWoningInDubai gevestigd te DUBAI, KvK-nummer 94459371, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als dienstverlener.
Klant: degene met wie WoningInDubai een overeenkomst is aangegaan.
Partijen: WoningInDubai en Klant samen.
Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Deze voorwarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens WoningInDubai
WoningInDubai en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
WoningInDubai en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Aanbiedingen en offertes van WoningInDubai zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij WoningInDubai en de Klant dit schriftelijk afspreken.
Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag WoningInDubai de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt WoningInDubai slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
WoningInDubai hanteert prijzen in euro’s en exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
WoningInDubai mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door WoningInDubai vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van WoningInDubai, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is afgesproken.
Wanneer WoningInDubai en de Klant voor de dienstverlening een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
WoningInDubai mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
WoningInDubai moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
WoningInDubai mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen.
WoningInDubai zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
De consument mag de overeenkomst met WoningInDubai opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
WoningInDubai mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
De betalingstermijnen die WoningInDubai hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat WoningInDubai aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
WoningInDubai mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag WoningInDubai de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan WoningInDubai.
De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag WoningInDubai zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van WoningInDubai op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door WoningInDubai, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
De Klant doet hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
De Klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan WoningInDubai te verrekenen met een vordering op WoningInDubai.
De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
• geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
• zaken van WoningInDubai die bij de Klant aanwezig zijn
• zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
De Klant geeft op eerste verzoek van WoningInDubai de polis van deze verzekeringen ter inzage.
WoningInDubai voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
WoningInDubai mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
De Klant moet ervoor zorgen dat WoningInDubai op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
Zorgt de Klant er niet voor dat WoningInDubai tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan WoningInDubai
De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert WoningInDubai de betreffende bescheiden.
Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door WoningInDubai redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
De overeenkomst tussen WoningInDubai en de Klant voor een dienst wordt aangegaan voor de duur van 12 maanden, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of schriftelijk iets anders is afgesproken.
Na afloop van de termijn in lid 1 wordt de overeenkomst stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant of WoningInDubai de overeenkomst opzegt met een opzegtermijn van 2 maanden. Is de Klant een consument dan geldt een opzegtermijn van 1 maand.
De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor bepaalde tijd niet eerder dan na 1 jaar opzeggen.
Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan de Klant de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.
Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan een consument de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Is de overeenkomst voor een dienst voor minder dan 1 jaar aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet opzegbaar.
De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van WoningInDubai ontvangt geheim.
Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende WoningInDubai waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan WoningInDubai schade kan berokkenen.
De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van
een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan WoningInDubai voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat en ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
WoningInDubai mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
De Klant vrijwaart WoningInDubai tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door WoningInDubai geleverde producten en/of diensten.
De Klant moet een door WoningInDubai geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant WoningInDubai daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming WoningInDubai hiervan op de hoogte stellen.
De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat WoningInDubai hierop gepast kan reageren.
De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en WoningInDubai.
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat WoningInDubai andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan WoningInDubai.
De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling WoningInDubai ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Wanneer WoningInDubai een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
WoningInDubai is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
Wanneer WoningInDubai aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
WoningInDubai is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
Wanneer WoningInDubai aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Elk recht van de Klant op schadevergeding van WoningInDubai vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer WoningInDubai toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
Is de nakoming van de verplichtingen door WoningInDubai nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat WoningInDubai in verzuim is.
WoningInDubai mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer WoningInDubai kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van WoningInDubai door de Klant niet aan WoningInDubai kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
stroom-, elektriciteits- internet, computer – of telecomstoringen
computervirussen
stakingen
overheidsmaatregelen
vervoersproblemen
slechte weersomstandigheden
werkonderbrekingen
Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor WoningInDubai 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat WoningInDubai kan nakomen.
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als WoningInDubai de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
WoningInDubai hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer WoningInDubai hiervan voordeel heeft.
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en WoningInDubai de overeenkomst aanpassen.
Opdrachtgever neemt geen medewerkers van dienstverlener (of van ondernemingen waarop dienstverlener ter uitvoering van deze overeenkomst een beroep heeft gedaan en die betrokkenen zijn (geweest) bij de uitvoering van de overeenkomst) in dienst. Ook laat hij hen niet anderszins direct of indirect voor zich werken. Dit verbod geldt gedurende de looptijd van de overeenkomst tot een jaar na beëindiging daarvan. Op dit verbod geldt één uitzondering: partijen kunnen in goed zakelijk overleg met elkaar andere afspraken maken. Deze afspraken gelden voor zover die schriftelijk zijn vastgelegd.
WoningInDubai is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
Grote inhoudelijke wijzigingen zal WoningInDubai zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met WoningInDubai aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van WoningInDubai
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat WoningInDubai bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en WoningInDubai is Nederlands recht van toepassing
De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van WoningInDubai is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en WoningInDubai, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 28-10-2024
Laatst bijgewerkt: 18 september 2024
Dit privacybeleid beschrijft hoe wij omgaan met de verzameling, het gebruik en de openbaarmaking van uw gegevens wanneer u onze website gebruikt. Het informeert u over uw privacyrechten en hoe de wet u beschermt.
Wij gebruiken uw Persoonsgegevens om onze Service te verlenen en te verbeteren. Door onze Service te gebruiken, gaat u akkoord met het verzamelen en gebruiken van informatie volgens dit Privacybeleid.
Voor de toepassing van dit Privacybeleid:
Tijdens het gebruik van onze Service kunnen wij u vragen bepaalde persoonlijk identificeerbare informatie te verstrekken, zoals:
Deze worden automatisch verzameld en kunnen informatie bevatten zoals IP-adres, browsertype, bezochte pagina’s, en tijd en datum van uw bezoek.
We gebruiken cookies en soortgelijke technologieën om de activiteit op onze website te volgen. U kunt ervoor kiezen cookies te blokkeren via uw browserinstellingen. Echter, sommige functies van de website kunnen niet goed werken als cookies worden geweigerd.
We kunnen uw Persoonsgegevens gebruiken voor de volgende doeleinden:
We kunnen uw gegevens delen in de volgende situaties:
U heeft het recht om:
Neem contact met ons op als u hulp nodig heeft bij het uitoefenen van deze rechten.
Voor vragen over dit privacybeleid kunt u contact met ons opnemen via:
Abonneer je op onze nieuwsbrief